Espalion 22,5 km

30 mei 2017 - Espalion, Frankrijk

Het was erg druk in ons hotel en voor het ontbijt moesten we wegens plaatsgebrek buiten op het terras gaan zitten. Het ontbijt was prima, stokbrood, croissants, diverse chocolade broodjes, koffie, thee, jus d'orange, enfin....noem maar op. Aan de overkant was een bakker, waar we brood met ham en kaas kochten voor onderweg. Vandaag moesten we dalen van 800 m. naar 340 m. We merken dat het ons zo langzamerhand beter af gaat, we bouwen onze conditie op. We naderen nu het dal van de rivier de Lot, een prachtig gebied. Onderweg zien we vaak weilanden met kleine witte narcissen, een mevrouw vertelde ons dat er parfum van wordt gemaakt. Vandaag was er een splitsing, een weg langs de rivier en de andere door het bos omhoog. Wij stommeriken volgden de markering en opeens ging het weer omhoog. We zijn toen toch maar omgedraaid en toen bleek dat de variant langs de Lot niet gemarkeerd was! Verschillende pelgrims die met ons gestart zijn houden er vandaag mee op. Iedere dag zien we weer ieuwe gezichten. Vandaag zijn we bij het toeristenbureau opgehaald door de eigenaar van de chambre 'd hotes waar we vandaag slapen. Dat is even wennen, het zijn mensen die enkele kamers verhuren aan pelgrims of toeristen. Gisteren in het hotel mochten we niet met de bergschoenen naar de onze kamer en vandaag moesten ook de schoenen uit en werd ons gevraagd de rugzak in de garage te laten, we kregen ieder een wasmand om onze spullen die we nodig hadden in te doen, dit mocht mee naar onze kamer. Dit ter voorkoming van bedwantsen in hun huis! Dadelijk een km. lopen naar het stadje voor te eten, maar als we klaar zijn mogen we opbellen en worden we opgehaald!

1. Piet en Bertie.:
    30 mei 2017
    Het is fijn dat de conditie begint te verbeteren. Het is te horen dat er niet te veel toppen en dalen komen. Het is de eerste keer dat ik in jullie verslag het woord bedwantsen lees. Ik wens jullie veel plezier toe bij jullie wandeluitdaging.
  2. Marianne:
    30 mei 2017
    Ik wans jullie nog een fijne dag morgen!
  3. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    30 mei 2017
    Dat wordt dus een stuk prettiger wandelen als je voelt dat de conditie beter wordt. Zo zie je maar de aanhouder wint.
    Hier zijn gelukkig de tropische temperaturen verdwenen, dat is ook niks 30c. Nu kunnen we tenminste morgen weer dansen.
    Goede trip morgen.
    Gr. Jan en Ria.
  4. Andre Cannisius:
    30 mei 2017
    Een kilometer lopen voor het eten, dat zal dan ook wel smaken.
    PS Henk, heb in de krant gelezen dat de vader van Laurens is overleden op 94 jarige leeftijd.
  5. Stella en Charles:
    30 mei 2017
    Ja nu komen jullie op dreef. Ga zo door. We denken aan jullie.
    Veel plezier nog
  6. Astrid ( van de volksdans):
    31 mei 2017
    Heeeeeee,toppers, houd de moed er maar goed in. Zo aan Ria haar kleding ( vest) te zien is het aan de frisse kant of was het nog zo vroeg in de morgen??
    Hier was het afzien met 30 graden of meer. Gelukkig was ik met die warme dagen in Zeeland : hoge temperaturen maar ......met wind! Doe je best lieve mensen en hou vol.
  7. Ramon en Sofie:
    31 mei 2017
    Jullie zijn goed aan't genieten! Geweldig!