Lectoure 11.5 km

12 juni 2017 - Lectoure, Frankrijk

Gisteravond pizza gegeten, het restaurant was dicht maar er stond een pizzawagen. Je kon bestellen en na een uur afhalen, dus met een lekker wijntje en de pizza zaten we aan de grote tafel in de gite. Sommige pelgrims hadden ook een pizza, anderen hadden een kant en klare maaltijd voor in de magnetron. De Zuid-Koreanen maakten zelf een soort spaghetti van boontjes en curry, de curry hadden ze zelf meegenomen. Iedereen kreeg van hun een klein bordje om te proeven. Er kwam nog een "late " pelgrim aan, een oudere man uit Martinique, die kon lekker mee smullen van onze toch te grote pizza's! We sliepen met  vijf personen in een grote ruimte en er was geen gesnurk. Vanmorgen om 7.30uur vertrokken voor een wandeling van 11.5 km, we hebben i.v.m. de warmte de route gehalveerd, Maar het was een heerlijke temperatuur tot een uur of 10 en daarna werd het weer benauwd. Om half twaalf waren we al in Lectoure , lekker rustig dagje vandaag! Op sommige slaapplaatsen mag je met de schoenen en of rugzak niet naar binnen. Vandaag ook, de schoenen uit en de rugzak in het rek, de spullen die je nodig hebt gaan in een plastiek bak mee naar de kamer. Dit alles te voorkomen dat we beestjes via rugzak en schoenen meenemen naar de kamer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    12 juni 2017
    Wat een makkie vandaag h,e. Vandaag is het hier ook een stuk koeler. Gisteren toch gewandeld langs De Dommel, prachtige wandeling, waren op tijd terug. Heerlijk genoten op terrasje met een zalmcocktail.
    Succes verder. Gr.Jan en Ria
  2. Annemie van den Tempel:
    12 juni 2017
    Dat is ook wel eens fijn dat je de route halveert, vooral als het zo warm is.
    En trouwens........ jullie hebben toch ook vakantie nietwaar. Rick is van gisteren ook weer thuis na een weekje op de boot. Hij heeft er van genoten. ( ps het is nog effe spannend geweest of hij wel mee kon, de halux valgus je weet wel dat bot wat uitsteekt aan je voet was helemaal ontstoken) Maar met ontstekingsremmer en koel elementen is het goed gegaan. Voor jullie nog heel veel wandelplezier, en hou de moed er maar in.
    Ria, hoe gaat het trouwens met je heup ???? Greetzzzzzzzz Rick en Annemie.
  3. Elly peters:
    12 juni 2017
    Heerlijk zo een rust dag hoeveel km nog lekker pizza jam jam gelukkig geen blaren dus morgen weer de paden op lanen in
  4. Marianne:
    12 juni 2017
    Die schoenenrek is net als op wintersport! Daar moet je ook zo in de rek je ski schoenen zetten en dan kunnen ze drogen tot de dag erna!!!
    Hoeveel km moeten jullie nu nog?????
  5. John Pluymakers:
    Geweldig
  6. Ton Boonhof:
    12 juni 2017
    Wat zijn ze daar netjes zeg. En wat een lekker grote slaapruimte. Ik zie dat het warm is want jullie zijn al erg bruin.
    Geniet ze en liefs van ons,
  7. Kuppen:
    13 juni 2017
    Wat een prachtige foto's
    Wat fijn dat jullie dit nog allemaal kunnen doen
    Ik ben wel een beetje jaloers
    Maar ik ben blij voor jullie dat het allemaal zo goed gaat
    Geniet er maar van groetjes en tot gauw