Moissac 25 km.

9 juni 2017 - Moissac, Frankrijk

Omdat er een hittegolf verwacht werd, besloten we om vandaag zeer vroeg te vertrekken. Om 5.30 uur liep de wekker af, men had in het hotel voor ons wat brood, jam en jus d'orange klaargezet en om 6.15 uur stonden we buiten, met de rugzak op de "poekel", klaar voor vertrek. Het had de afgelopen nacht flink geregend en de paden waren erg modderig en glad. Maar we moesten door want het zou heet worden. Tegen 11.00 uur kwamen we langs een hotel waar we koffie dronken en we kregen lekkere chocolade koek erbij. De eigenaar was een Belg uit Gent. 61 Jaar geleden kochten zijn ouders dit hotel, hij zelf was toe 15 jaar, en sinds die tijd zat hij dus hier in Frankrijk. Zijn zoon runde een goedlopend restaurant in het nabij gelegen Moissac. "Zoo kums ze nog uns get te weite". Omdat we niet meer over de modderige paden wilden lopen, Ria was al een keer uitgegleden,  besloten we om de laatste 12 km over de provinciale weg richting Moissac te lopen. Het was bewolkt en het werd drukkend en benauwd. Om half 2 waren we in Moissac, ons hotelletje was gesloten, het ging pas om 15.00 uur open. We weten nog niet hoe nu verder, de weersvooruitzichten zijn morgen 33*, zondag 35*, maandag 31* en dinsdag 36*. Veel te warm om lange afstanden te lopen.

1. Astrid Wensing:
    Hoi goede lopers,

Ga geen gewandel aan in die hitte of alleen midden in de nacht.....!!!!!
    Wat is wijsheid in deze situatie. Laat je gevoel, realiteitszin en Limburgse nuchterheid maar spreken.
    Sterkte en succes
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    9 juni 2017
    Past een paar dagen rust niet in jullie programma? Of raken jullie dan uit het ritme? Ja zo is het altijd wat regen is niks maar hitte nog minder. Hier wordt het ook warm . Zondag lopen w ij ook maar geen 20 km.
    Gr. JAN EN RIA
  3. Mieke:
    9 juni 2017
    Wat een doorzetters, maar met aankomende warmte toch maar een rustdag inlassen.!!!, of het aantal km. halveren.?...of een extra taxiritje.????
    Mag best na alles wat jullie al ondernomen hebben.
    Wij hebben nu prettige temperatuur de laatste dagen rond 21 gr.af en toe een buitje.
    Lieve alletwee, geniet verder, hopelijk gaat de warmte geen al te grote rol spelen.
    Lieve groet, succes,
    Herman. Mieke.
  4. Andre Cannisius:
    9 juni 2017
    Als het te werm wet da meh rustig aa en veul drinke.
    En neet te lang in de zon loape of zitte.
    Meh geneet er va
  5. Piet en Bertie.:
    9 juni 2017
    Ervaren wandelaars als jullie weten wel hoe om te gaan met hoge temperaturen. Luister naar je lichaam. Het zijn wel iedere keer bijzondere ervaringen. Leuk om de verhalen te lezen. Veel plezier de komende dagen ( of ochtenden).
  6. Wim Feijen:
    9 juni 2017
    Kijk uit luitjes. Een zonnesteek is niet niks. Zoek liever een hotel met zwembad voor een paar dagen. Maar als jullie per se willen wandelen, dan 's ochtends vroeg en slechts een paar kilometer. Weest verstandig!

Wim.
  7. Marianne:
    10 juni 2017
    Meng het buikgevoel en het verstand in een potje rammel goed en kijk wat eruit komt!
    Dat zal jullie vanzelf de uitkomst geven!
    De cementvloer ligt ik ben nu klaar met kindjes knippen en ga nu bij mijn mannetje de balken verven! Die we nodig hebben voor het framewerk te zetten! Nog 83 dagen en dan staat de verhuizing aan!!!!,
  8. Elly peters:
    10 juni 2017
    Hallo ria en Henk doe het rustig aan in die hitte want als je weer terug bent moet weer fit zijn voor te dansen hou jullie fit en veel wandel plezier gr lelie