Figeac 25 km. ( 20+5 )

3 juni 2017 - Figeac, Frankrijk

Tjonge jonge, het was grijs buiten toen we opstonden. Voor vandaag was veel regen en onweer voorspeld. Zodoende besloten we de eerste 5 kilometers met een taxi te gaan. De taxi zette ons af en binnen 5 minuten begon het te kletteren en te onweren! We hebben ongeveer een half uur geschuild voor dat we vertrokken, het regende toen iets minder.....maar niet voor lang. Nou ja toch doorgelopen, we zagen dat na 10 km. een bar was dus we verheugden ons op een bakje koffie......maar helaas gesloten! We hebben even iets in ons eigen gezegd maar ja vooruit met de geit! Mijn (Ria) voeten zwommen ondertussen in de schoenen ( hoef ik die niet meer te wassen) We hebben maar zes pelgrims gezien vandaag. We denken dat de meeste geheel met de taxi zijn gegaan. Bij het hotel, telefonisch gereserveerd, waren ze op ons aan het wachten, het hotel, bar en restaurant was gesloten dus toen wij er waren en betaald hadden gingen ze weg, wel kregen we nog een kop koffie met een koek, dat was wel aardig. Nu zitten we in een kleine kamer, knusjes en DROOG!

1. Tila:
    3 juni 2017
    Lieve ria en henk.wat is dat jammer,die regen..echt niet leuk.de kamer wel kleine troost.knus en gezellig en maar hopen op betet weer.wij hebben hiet niet te klagen(zul je wel weten)
    Ps se foto's met pijltje..volgende..e
  2. Tila:
    3 juni 2017
    Ik was nog niet klaar met schrijven van reactie en al doorgestuurd!!??nogmaals jammer van het weer.nu maar genieten
    v.d.knusse kamer..!!! en hopen op beter weer.en daarna misschien in leuke stad 2x overnachten..extra ge
    nieten en uitrusten.lieve ria en henk..bon camino.liefs tila
  3. Marianne:
    3 juni 2017
    Morgen hopelijk weer de zon!
  4. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    3 juni 2017
    Ja op zo,n manier is het echt e en pelgrimstocht h,é. Ik weet wat het is uit eigen ervaring, maar na regen komt zonneschijn.!
    Op naar morgen vol goede moed.
    Gr. Ria en Jan
  5. Marjon van de schilderclub:
    3 juni 2017
    Tjoh Ria en Henk, wat een pech die regen.
    Maar dan zijn jullie ook gezegend voor de komende dagen en dan komt er misschien ook geen regen meer. Is het goed geweest.
    Een fijne Pinksteren voor jullie. Hopelijk een beetje rustig aan deze dagen. Succes weer.
  6. Agi Toth-Varga:
    3 juni 2017
    Och Ria en Henk, beetje regen is niet eens zo erg, als maar niet vaak gebeurt. Ik wens jullie veel succes en geen regen.
    Fijne Pinksterdagen!
    Gr. Ági
  7. Stella en Charles:
    4 juni 2017
    Ja daar zakt je de moed (regen) van in je schoenen. Dan ook nog geen koffie. Kan me voorstellen dat je dan even vloekt.
    Laten we hopen dat het vandaag beter is en jullie weer heel plezierig kunnen wandelen.
    Groetjes
  8. Astrid Wensing:
    4 juni 2017
    ha,ha,ha, de mussen zouden in Nederland bilij zijn met het weer bij jullie...hier vallen ze van hun stokkie....!!!
    Goede wandeling en hopelijk met droge kleren.
    Succes !
  9. Astrid Wensing:
    4 juni 2017
    Oeps....zo aan de typefouten te zien, heb ik het ook erg werm ( da's brabants)
  10. Elly peters:
    4 juni 2017
    Hoi ria en Henk fijne pinksteren hou de moed er maar in hier waait het en ook zon fijne wandeling vandaag liefsellie peters
  11. Brigitte:
    4 juni 2017
    Ik kan me voorstellen, dat jullie super blij zijn met zo'n kleine, knusse kamer na zo'n kletterende regen dag, balen zeg en dan toch doorgaan: CHAPEAU!?! Heel veel Suc6 de komende dagen en hopelijk gaat de zon weer schijnen...Houd de moed erin!
  12. Marjo Simon:
    4 juni 2017
    Geweldig wat jullie weer allemaal meemaken.
    Alleen jammer van die regen .
    Na regen komt zonneschijn
    Dus hopelijk schijnt nu weer de zon .
    En genieten jullie van de omgeving , elkaar, lekker eten. En af en toe een wijntje .
    Dikke knuffel marjo xx
  13. Wim Feijen:
    Beste Broer en lieve Schone Zus,

Willen jullie een beetje rustig aan doen, zeg. Jullie zijn geen 18 meer, zelfs geen 50 of 60. We willen jullie ongeschonden terug in Munstergeleen.

WF.
  14. Leny Nijssen:
    5 juni 2017
    Was er een tafeltje om te kaarten of te rummykuppen?
    In elk geval kunnen jullie helemaal opgefrist verder.
    Hoe krijg je die schoenen weer droog?
    groetjes,Leny