St-Privat-d'Allier 24 km

24 mei 2017 - Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk

Gisteravond lagen we om half elf in bed. Toch te moe om door het stadje te lopen om te kijken naar de lichtshow. Om 5.45 uur ging de wekker weer af, we wilden om half zeven klaar zijn om naar de kathedraal te gaan om de pelgrimsmis bij te wonen. Nou we waren in ieder geval niet de enige pelgrims daar....er waren er zeker honderd!  De mis werd opgedragen door een priester en de hulp (diaken dacht ik ) was een neger die onder zijn kasuivel rode gymschoenen aan had! Twee pelgrims deden de kelk en de hosties naar het altaar brengen, dit was hun voor de mis begon gevraagd door een non. Ik dacht al.....vraag niet aan Henk want die laat dit vallen!!!Op het einde van de mis kregen we een medaille en een plastiek rozenkrans. Via de trap in het midden van de kerk verlieten alle pelgrims de kerk. Er waren veel Franse pelgrims, twee uit Nederland ( wij) enkele Duitse dames, een echtpaar uit Zuid -Korea, een Amerikaan met zijn Mexicaanse vriendin. Inmiddels was het bijna 9.00 uur toen we op pad gingen. Het werd behoorlijk pittig, we moesten van 600 m. naar een hoogte van 1200 m het was dus klimmen geblazen en op onze eerste dag viel dat behoorlijk tegen. De  streek is prachtig. We liepen door agrarisch gebied met af en toe een klein boeren gehucht. Bekaf arriveerden we om 16.30 uur in  St.Privat, (stief knöök ) even verfrissen en daarna relaxen.

1. Annemie van den Tempel:
    24 mei 2017
    Hey alles goed gegaan? Geen last van de heupjens..........in ieder geval de eerste tocht zit er op . Prachtige Pics. Veel plezier en tot mails. Greetzzzz Annemie en Rick
  2. Marianne:
    24 mei 2017
    De eerste vuurdoop gehad hopelijk slapen jullie lekker hier is het weer prachtig hopelijk bij jullie ook!
    En niet zo negatief he! Henkie laat echt niets vallen hoor!☀️
  3. Ger en Thea:
    25 mei 2017
    Bonjour Ria en Henk,

Ut begin is gemaakt. De kathedraal van Le Puy ligt toch wel magnifiek he!
    En wat: Henk laat dat vallen?? we dachten juist dat Henk alles "im Griff" had!
    Geniet verder samen van deze tocht. In gedachten lopen we mee.
    au revoir
    Ger en Thea
  4. Kuppen:
    26 mei 2017
    Hallo Henk en Ria
    De kop is eraf ik wens jullie fijne wandelingen
    Geniet er maar van
    Groetjes Riet