Lauzerte 15.5 km

8 juni 2017 - Lauzerte, Frankrijk

Heerlijk geslapen en na het ontbijt op pad naar Lauzerte. Het was vandaag een wandeling van 15.5 km vanaf ons hotel naar onze nieuwe slaapplek.Het was vandaag een mooie wandeldag , soms bergop maar ook veel vlak, heerlijk! Omdat we tijd genoeg hadden en al een slaapplek hadden, hebben we op ons gemakje gelopen en genoten van de mooie paden, door bossen en langs vijvers waar de kikkers hun hoogste lied kwaakten. Op een gegeven moment kwamen we een man tegen met een geweer, even verder stonden er nog drie, de hunters, zij waren aan het jagen op een reebok en ik kon het niet laten om even het kerstlied te zingen over Rudolf met de rode neus. Tegen half een even ons stokbrood opgegeten op boomstammen met mieren , mooi om te zien hoe hard ze werken om onze kruimeltjes te vervoeren. En nu dus in Lauzerte, mooi gelegen op een berg ( om te zien) Lekker gedoucht en nu aan een pilsje. Vrouwen drinken hier ook pils maar met grenadine, frambozen of aardbeiensiroop erin. Dus ik (Ria) drink dit ook, heerlijk bij warm weer. Trouwens het is hartstikke heet dus we zijn blij een korte route te hebben vandaag.

We zijn nu op de helft van onze geplande route, We hebben 387km. gelopen waarvan ongeveer 45km. met auto, bus e.d.

Conclusie, zeer mooi natuurschoon, soms erg hoge pittige paden, best wel duur in vergelijking met Spaanse camino's. Wij hebben niet zo het caminogevoel zoals in Spanje, iedereen zegt daar buen camino en hier zeggen ze bonjour en soms bon route  Maa we hebben het toch heel fijn, lekker wandelen en genieten van de Franse keuken en vin blanc of rouge en bierre.

1. Henk en Ria:
    8 juni 2017
    Prachtig wat jullie meemaken.
    Ik lees jullie verhalen telkens weer.
    Gr. Agnes
  2. Stella en Charles:
    8 juni 2017
    Geniet maar van du pain du vin et boursin
  3. Marianne:
    8 juni 2017
    Knap hoor gied gedaan chapoau!
    Bij ons komt morgenvroeg dan ook eindelijk de beton vloer gestort zodat het bouwen kan beginnen
  4. Elly peters:
    9 juni 2017
    Hoi ria en Henk nog een helft lopen puf puf hier regent het jullie maken leuke dingen lekker eten zing maar la provona Provence
  5. Marjon van de schilderclub:
    11 juni 2017
    Hallo Ria en Henk,
    Goh jullie zitten al op de helft.
    Wat een avonturen en mooie dingen maken jullie mee.
    En wat een prachtige foto's steeds. Het is anders dan in Spanje maar toch evengoed genieten. Heel veel succes met de volgende kilometers weer.
    Ik vind het echt knap hoe jullie dit zo presteren. Petje af!