St-Alban-sur-Limagnole 33 km (20+13)

26 mei 2017 - Saint-Alban-sur-Limagnole, Frankrijk

Na een nachtrust van 9.5 uur stonden we fit op!  Na een Frans ontbijt gingen we na afscheid genomen te hebben van andere gasten, drie Franssen uit Nimes, een heel vriendelijk stel met zoon en twee vakantiegangers uit Engeland, op pad. Maar eerst naar de boulangerie voor een stokbroodje, ook was er markt dus daar wat vitamie gekocht. Na eer klein uurtje lopen, begonnen ze weer....de bergen. Oh, wat heb ik (Ria) hier een hekel aan, mooi om te zien maar niet om ze op te lopen. We zouden vandaag de route van 33 km halveren en lopen tot La Sauvage. Onderweg hoorden we van een andere pelgrim dat alle herbergen en andere slaapgelegenheden vol waren in verband met het lange weekend van de Fransen. Toch doorgelopen (wat moet je anders, omdraaien en teruglopen) maar inderdaad in La Sauvage was het "complet"! Het was een heel nieuwe grote herberg, luxe, met 52 bedden. De vriendelijke man achter de bar daar belde voor ons een taxi want na 20 km klimmen had ik genoeg ervan! Dus nu zitten we in een klein hotelletje waar ze ons vroegen of we lakens en handdoeken erbij wilden, dat kwam dan bij de prijs. We zeiden dus ja en toen werden de lakens in onze handen geduwd en hebben we het bed zelf opgemaakt. Dat is dan wel leuk, met de Franse slag! En nu zit Henk aan een pilsje en ik (Ria) aan een Ricard! Hebben we verdiend! Je moet jezelf trakteren, niet?

1. Marianne:
    26 mei 2017
    Doe het zelvertjes jullie kunnen het ik heb spleten dicht geplakt( onder andere!) en gesnoeid en geknipt nu kwart over elf ben ik ook lekker klaar en morgen fris weer op en gaan we er allemaal weer tegenaan toch? Groetjes
  2. Stella en Charles:
    27 mei 2017
    Nou weer petje af voor jullie. Die bergen Ria je hebt het toch gehaald. Heel goed. Jullie zien weer veel en maken weer veel mee. Zelfs je eigen bed opmaken.
    Zet hem op en ga zo door. Heel veel groetjes van ons